Перейти до публікації

ну хто так робить? або про помилки в ПДР


WAC47

Рекомендовані повідомлення

Байка про те як знак "місце зупинки" раптом перетворився на знак "пішоходний перехід" і тривало це два роки.

 

Всі ви мабуть чули в новинах що в правила у жовтні 2023 внесені зміни для узгодження з європейським законодавством. Змін не багато:

  • ближній якщо немає ДХВ - тепер цілий рік, а не тільки з 1 жовтня по 1 травня
  • перевезення дітей лише в кріслах і тепер важливий лише зріст, а скількі років значення не має; також забороненно возити дітей на задньому сидінні мотоцикла
  • уточнений перелік знаків які позначають місця стоянки на автомагістралях та дорогах автомобілів

 

І ось про останне я хочу трохи смішного розповісти.


 

Прихований текст

 

Але перед тим вчергове нагадаю про перший пункт:

  1. ближне світло яке вмикається замість ДХВ це попереджувальний сигнал, стаття 9.1, пункт г: "увімкнення ближнього світла фар у світлу пору доби;"
  2. в кодексі про адміністративні правопорушення є лише штраф за порушення пов'язані з "користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку", тобто інших попереджувальних сигналів він не зачипає.

Тож штрафа за неввімкнене ближне світло, про який так охоче брешуть наші ЗМІ, - немає. Але будь ласка не забувайте включати ближне світло заради інших водії, а не тому що є штраф.

 

 

Продовжу. Не знаю помітили ви за 12 років чи ні, але люблю я розібратись в деталях і покопатись в документах 🤭

Хоч автомагістралей в нас майже немає, як і мість для стоянок на них, але норму про те де можна зупинятись я більл-меньш знаю: добре пам'ятаю що вона існує доволі давно.

Тому відразу звернув увагу коли в новинах начали розповідати про те що тепер перелік цих мість розширився. Пізніше журналісти виправились та стали говорито про уточнення переліку знаків, але вони не звернули увагу на головне - бо їм не платять за точність, а профейсійного підходу в українських ЗМІ давно не видно.

 

Ось як вигладала норма про дозволені місця зупино на дорогах для автомобілів та автомагістралей до 25 жовтня 2023 року:

Цитата

27.2. На автомагістралях і дорогах для автомобілів забороняється:

...

в) зупинка поза спеціальними місцями для стоянки, позначеними дорожніми знаками 5.38 або 6.15;

А ось як вона виглядає зараз:

Цитата

в) зупинка поза спеціальними місцями для стоянки, позначеними дорожніми знаками 5.42.1, 5.42.2, 5.42.3, 5.43 або 6.15;

 

Помітили що знак 5.38 таємниче зник з перелику? А знаєте чому?

Бо по-перше цього знаку вже не існує, а по-друге знаки 5.38.* позначають (барабанний дріб) пішохідний перехід.🤪 Ось як це описано в правилах:

Цитата

5.38.1 і 5.38.2 “Пішохідний перехід”. Знак 5.38.1 встановлюється праворуч від дороги на ближній межі переходу, а знак 5.38.2 - ліворуч від дороги на дальній межі переходу.

 

Це виходить що до 25 жовтня ПДР допускали що на автомагістралях та дорогах для автомобілів можуть існувати знаки пішоходного переходу хоча самі пішоходні переходи заборонені статею 27.4 та самими визначеннями термінів дорога для автомобілів та автомагистраль?

 

Ні, насправді це просто тупа помилка яка з'явилась 1 листопата 2021 року коли була змінена нумерація знаків і з'явився процітований вище абзац. До 1 листопада знак 5.38 описувався так:

Цитата

5.38 "Місце для стоянки". Застосовується для позначення місць та майданчиків для стоянки транспортних засобів. Знак з літерою "Р" та символом даху застосовується для критих стоянок. Знак з літерою "Р" та символом автобуса застосовується для критих стоянок з можливістю пересадки на маршрутні транспортні засоби.

 

Тож помилку нарешті виправлено.

 

Правда чиновники з міністерств чомусь посоромилися сказати про те що була виправлена помилка яка існувала два роки.

А журналісти традиційно заглядаючи чиновникам до рота (як це вони регулярно роблять розповідаючи про штраф за неввімкнене ближне) не помітили цього.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

 Якщо пишеш (або навіть копіпастиш), то уловлюй суть.
1. Де посилання на прийнятий закон?
2. 

1 година тому, WAC47 сказав:

ближній якщо немає ДХВ - тепер цілий рік, а не тільки з 1 жовтня по 1 травня

Ти читав що ця норма стосується лише "по за населеним пунктом"?
3. 
 

 

1 година тому, WAC47 сказав:

перевезення дітей лише в кріслах і тепер важливий лише зріст, а скількі років значення не має;

Ну знову читай текст постанови: "без використання дитячих утримуючих систем". Тобто бустер це теж ок. Немає крісел на такий зріст.
4. Знаки не розбирав, не було часу. Може пізніше напишу...

Чим ти краще за "журналістів"? Якщо просто копіпастиш?

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

1 година тому, james сказав:

Чим ти краще за "журналістів"? Якщо просто копіпастиш?

Не буду розвивати цю дивну суперечку.

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити зображення.

в мене ще й ачіпяткі є 😜

але обмеження по часу не дають це виправити

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

27.10.2023 в 15:07, WAC47 сказав:

Помітили що знак 5.38 таємниче зник з перелику? А знаєте чому?

В постановлении КМУ №1091 от 29.09.2021 была добущена ошибка, там знак 5.42.1 был указан как 5.38.

На данный момент это пофиксили в постанове КМУ 1105 от 20.10.23.

Ну таки да, 2 года не замечали, дармоеды.

 

Интересен также пункт о перевозке детей на ЗАДНЕМ сиденьи мотоцикла или мопеда. В принципе, так было и ранее уже давно. Но! Где оговорен способ посадки на мотоцикле? Никто же не мешает усадить ребенка спереди, если позволяет рост и длина рук водителя (я думаю, каждому владельцу двухколесного друга доводилось так возить мелких). Тогда, формально, он сидит на передней части сиденья. Случай, когда на моте 2 раздельных сидухи (как на старых МТ-11, например) я не рассматриваю по понятным причинам. А вообще, хорошо, что у меня малый уже выше 150 см, эту заморочку я проскочил :)

 

Насчет света вне н/п круглый год... не знаю, может быть где-то в Скандинавии или Прибалтике это и надо (ну типа как в поговорке про Ленинград - круглый год там грязь, только зимой она подмерзшая), а нам оно так ли нужно? ИМХО, у нас с мая по октябрь все же преобладает погода с более, чем достаточной освещенностью, при которой отлично видны участники движения без допподсветки. Ну а при осадках и прочем - пукт о включении фар никто не отменял.

Короче, как по мне, это чисто популистское изменение, толку от него ноль.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

  • 2 тижні потому...

Щодо світла влітку, то з власного досвіду 70% мабуть воно зайве. але 30%... Пригадую літні поїздки в Карпати, то на тих вихилясах за Львовом яке б не було освітлення, авто з фарами чи ДХВ видно значно раніше, краще, і це добре допомагає при потребі обгону. Тож маючи ДХВ які в мене і так включаються самі автоматично в будь-яку пору року, мені ця норма що є що нема ))) і раз ввели - то коли буде нагода поїхати в гори - буде мені трошки комфортніше на менших трасах. а вам вже як хочеться ))

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Я и до этого закона за городом летом ездил со включенным светом. Для меня так удобней, попутные авто раньше замечают и уступают дорогу.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

1 година тому, Dmitrij_e сказав:

Я и до этого закона за городом летом ездил со включенным светом. Для меня так удобней, попутные авто раньше замечают и уступают дорогу.

переважно теж. але нас таких небагато )

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

  • 2 тижні потому...
07.11.2023 в 15:43, Dmitrij_e сказав:

Я и до этого закона за городом летом ездил со включенным светом. Для меня так удобней, попутные авто раньше замечают и уступают дорогу.

А не вигорають фари? Як на мене ДХО рулять

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

42 хвилини тому, Gordon сказав:

А не вигорають фари? Як на мене ДХО рулять

ДХО рулять, коли вони передбачені заводом виробником та не суперечать ПДД. В фарах лінзи, мені не має проблеми їх замінити.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

3 години тому, Dmitrij_e сказав:

ДХО рулять, коли вони передбачені заводом виробником та не суперечать ПДД

Та это полбеды. Плохо то, что найти ДХО, которые бы отвечали стандарту (ниже упомянул) формы пучка света, целое дело. 

"ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004 Единые технические предписания, касающиеся официального утверждения дорожных транспортных средств в отношении установки устройств освещения и световой сигнализации (UN/ECE R48-02:2001, IDT)" - он сейчас уже недействующий у нас, отменен в 2017. Что ему взамен - х.з. Но там хоть указывалось, что должен быть выдержан угол рассеивания пучка: +-20 град по горизонтали и +-10 град по вертикали (+- это относительно продольной горизонтальной оси авто).

А то, что обычно продается под видом ДХО, сложно таковым назвать.

 

Собственно, потому я, хоть и сделал в свое время определенные подвижки в направлении установки, но так ставить их и не стал. Чисто из сочувствия и уважения к встречке.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...

Важлива інформація

Щоб зробити цей веб-сайт краще, ми розмістили cookies на вашому пристрої. Ви можете змінити свої налаштування cookies, у іншому випадку ми будемо вважати, що ви згодні з цим.

Без назви-2.png

Будь ласка, дозвольте показ оголошень на нашому сайті

Схоже, Ви користуєтеся засобом блокування реклами.
Показ реклами допомагає нам підтримувати форум.

Вимкніть Adblock та натисніть "ОК", або "Потім" для перегляду сторінки...
Зробити донат