Перейти до публікації

электричество в гараж. вопрос знатокам


liob2

Рекомендовані повідомлення

вообще если есть возможность то провода лучше ставить с запасом

можно посмотреть какое сечение на какую мощность/ток рассчитано

я например у себя дома всегда беру раза в два больше чем необходимо.....за-то потом спокоен что ничего нигде не греется и не закоротит и всегда можно добавить нагрузки 

Змінено користувачем Kandidat
Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Та на розетки 2,5 мм, это более чем с запасом. Новые сварочники до 2 кВт,  обогреватель -2 кВт , чайник 2кВт, так , грубо,  и то не набрали 100% нагрузки провода, но это всё в месте и длительно не когда не работает.

Главное чтоб на входе в дом было нормальное сечение и там где эта часть коммутируется, чтоб под клиник и т.д. а то часто делаешь гараж нормально, а в доме вводной автомат на 10 или 16 и потом выбивать от работы в гараже.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

  • 2 тижні потому...

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Нашел 4 светильника люминисцентных 2х36 по 80 грн с лампами уже и отражателями. Так что буду ставить их на потолке для общего освещения. думаю хватит 8 ламп. Сделаю кронштеин с лампой, который будет передвигаться в подкапотное пространство. В яме буду пользоваться переносной лампой. Ну и чшук 4-5 розеток поставлю.

да и при входе в гараж на улице поставлю диодный светильник с датчиком света и движения.

только вот не знаю есть ли 2в1 датчик, чтоб и движения был и света

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

надо будет поискать

А так в принципе мне этого хватит

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Так обычный датчик движения, в нем и есть регулировка плавная по срабатывания день- ночь и таймер сколько светить. Ну и бывают с третьей регулировкой это чувствительность сенсора, может на котов срабатывать даже. Новые были отправлены 160грн, сам брал недавно.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

В 13.02.2017 в 10:46, vzx сказал:

На розетки веди один 2,5 мм и отводы делай.

А на освещение вообще можно 0,5 мм чтоб сэкономить, такого сечения для ламп с головой достаточно , ну если не будешь лампы циплять по 0,5 кВт.))

Гофру бери самую дешевую, она погоды не делает.

1) на розетки 2.5мм2  - добре

2) 0,5 мм2 на освітлення (і взагалі на проводку)  - ні в якому разі!!!! справа не в потужності що включиш а в струмі короткого замикання!!!! при малому перетині проводу може скластись ситуація що при К.З. провід буде горіти а автомат не спрацює!!! менше ніж 1,5мм2 на проводку не став!

3) дешева гофра може просто "трухнути" і розсипатись...були випадки

 

на рахунок освітлення люмінісцентними лампами:

1) щоб не втомлювались очі краще робити "мікс" з ламп: ставити лампи на 2700К(3000К) + 4000К +6500К

2) щоб мати хорошу передачу кольорів ставити лампи з коефіцієнтом передачі кольору Rа 80% (маркіровка на лампі: 830, 840 ...8 це Rа 80% а 30/40 це 3000к/4000К... рідще з Rа 70% (765- 7 -Rа70% і 65 -6500К) і взагалі не ставити лампи з маркіровкою 630/640 - Rа 60% і температура 3000/4000к. ...

 

ну і загальні поради:

- автомат на розетки 25А, провід 2,5 мм2

- розетки або по одній стороні або по периметру (в залежності де плануються споживачі) і  бажано двійні.

- розетки тягнути 3жильним кабелем з заземлюючим провідником.

- бажано поставити дифавтомат.

- авотмат на освітлення 10/16А і провід 1,5 мм2

- все освітлення розбити на 3 зони (є вимикачі на 3 клавіші)

- світильники на стіну під стелю ..щоб освітлювали і салон і не затуляв відкритий  капот

 

ПС енергетика - мій "хліб"...освітлення - моя перша спеціалізація на 3 курсі..

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Вы что то не дочитали или не прочитали.

Лично я не чего не делаю.

Я давал совет

А ваш совет мне как зайцу стоп сигнал.

Я живу с паяльником электроникой и проводами уже лет тридцать.

Так что если хотели дать совет из третьего курса, то потрудитесь изучить мат часть данной темы и того же третьего курса ибо на практике и в реальности всё по другому.

И не повторяйте то что уже сказали до вас.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

5 часов назад, vzx сказал:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Вы что то не дочитали или не прочитали.

Лично я не чего не делаю.

Я давал совет

А ваш совет мне как зайцу стоп сигнал.

Я живу с паяльником электроникой и проводами уже лет тридцать.

Так что если хотели дать совет из третьего курса, то потрудитесь изучить мат часть данной темы и того же третьего курса ибо на практике и в реальности всё по другому.

И не повторяйте то что уже сказали до вас.

от після такого "совєта"  "совєтчика що 30 років живе з паяльником"  що 0,5 мм2 достатньо на освітлення і стаються пожежі...спочатку розберіться що таке розрахунок проводки по короткому замиканню а потім щось "совєтуйте"!

да для того щоб лампа світила провода в 0,5 мм2 буде достатньо...от тільки коли станеться КЗ в кінці лінії провода 0,5 мм2, то опір провода може виявитись настільки великим (переріз провода малий а довжина велика) що струм К.З буде малим щоб спрацювала електромагнітна відсічка автомата (якщо це вам щось говорить..особливо про автомати характеристик В, С і D)....і маємо ситуацію коли є КЗ , струм КЗ замалий для спрацювання електромагнітної відсічки, від великого струму починає горіти провід...і поки спрацює теплогий захист автомата (якщо ви знаєте що це таке) по перевантаженню -  вже все буде горіти...тож дійсно вивчіть "матчасть" і не давайте небезпечних порад ...

 

ну а для ТС порада:

для освітлення бажано вибирати автомат з характеристикою В (можна і C но ні в якому разі не D)

для звичайних споживачів (ну і двигуни з нормальним пуском) автомат з характеристикою С

ну а для споживчів з важкими пусками з  характеристикою D:

 

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Про B C D ав томаты я знаю. А вот светильники я передумал ставить на стену, сильно много света уходит в никуда, а точнее в места где мне он и даром не надо. А на пол остается не достаточно.

Для того чтоб не было тени под капотом будет делаться отдельный кронштеин с лампой.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Тоесть 50 лет ссср ставило провода алюминиевые 0.75 мм с резновой одинарной  изоляцией  в хрущевках и сталинках и по сей день стоят, только  какие тогда нагрузки были и какие сейчас, а теперь мы ставим 0.5 мм меди в двойной изоляции,  на нагрузку 4 экономики или светодиодных и автомат на 6 А и это по вашему хуже и повлияет на всю схему в худшую сторону ?  А от КЗ и для защиты ставьте дополнительно соответствующие устройства если вам автомата мало.Или что вы хотите сказать, приведите факты.

 

Свет на стены это ошибка.

Основной свет на потолок, а на стену только дополнительный, типа над верстаком, рабочей зоной.

И вся верхняя часть, крыша, потолок , балки , стены верхней части, лучше выкрасить в белый цвет, иначе всё что тёмных цветов - будет только погашать свет.

Мы в ангаре выкрасили всё подряд белой водоэмульсионкой (стояла без дела)  кроме пола)) Эффект гораздо лучше стал, стало лучше всё видно и ангар визуально стал больше.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

в идеале вообще потололк зашить. У меня дома валяется парашутная ткань, может ею

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Мы зашивать не будем , у нас уклон очень маленький и в этом пространстве у нас лампы экономики 55 Вт с патроном, длинная конструкция.

Кстати летом ворота открыты и солнце так светит что свет днем не включаем, только над верстаком.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

22 минуты назад, vzx сказал:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Тоесть 50 лет ссср ставило провода алюминиевые 0.75 мм с резновой одинарной  изоляцией  в хрущевках и сталинках и по сей день стоят, только  какие тогда нагрузки были и какие сейчас, а теперь мы ставим 0.5 мм меди в двойной изоляции,  на нагрузку 4 экономики или светодиодных и автомат на 6 А и это по вашему хуже и повлияет на всю схему в худшую сторону ?  А от КЗ и для защиты ставьте дополнительно соответствующие устройства если вам автомата мало.Или что вы хотите сказать, приведите факты.

ну щож...тепер на пальцях...

Ніколи не закладувались силові провода/кабеля перетином менше 1,5 мм2 алюмінію (можете відкрити ПУЄ сересер і наше Українське, про контрольні кабеля мова не йде) ...я вивча якраз сересерівське  і потім вивчав наше...і кожного року проходжу переатестацію на 5 гр допуску якщо вам це щось каже...

 

я хочу сказати що існує таке поняття як струм 1 фазного короткого замикання...це коли у вас на кінці лінії сталось КЗ і прилад захисту (автомат/запобіжник) повинен вимкнути пошкоджену ділянку.

 

Берем що у вас стоїть автомат на 16А з характеристикою С - це значить що його електромагнітна відсічка спрацює при 16А х 10 = 160А

тепер беремо згідно ПУЄ коефіцієнт запасу   ,  розкид параметрів автомату,  і кратність відношення струму КЗ до струму вимикання електромагнітної відсічки  к = 1,4 (для автоматів до 100А і к= 1.25 для автоматів вище 100А...а ще може бути  к=1,6 для вибухонебезпечних приміщень)..тобто струм вимикання автомату 16А буде 160А х 1.4 =224 А.!!!!!

тепер міряємо опір ділянки "Фаза- нуль" і розраховуємо який буде струм КЗ вашої лінії...при 0,5 мм2 може скластись така ситуація що струм КЗ вашої лінії буде значно нижчим за 224А - а значить автомат електромагнітною відсічкою не вимкнеться!!!! так він може вимкнутись тепловим розчеплювачем...але це вже буде потім - коли кабель або перегорить або загориться...

ось чому при Введенні електроустановок в експлуатацію одним з головних протоколів є Протокл вимірювання петлі "фаза-нуль" за яким розраховують струм 1ф КЗ і перевіряють на здатність автомата відключити КЗ

Колись проводили розрахунки і виміри  опору "Фаза-нуль" щоб визначити струм 1ф КЗ ..сьогодні вже є прилади що відразу показуть струм 1ф КЗ лінії...якщо при перевірці автомат не відповідає - то першим ділом повишають перетин кабелю і потім проводять розрахунки...

 

бувають навіть варіанти коли частину лінії роблять одним перетином а частину меншим...так в мене експлуатувались 2 лінії 10кВ в яких 200 з копіками метрів йшло в паралель два кабеля з жилами 240 мм2 а решта до 6 км йшла 2 кабелями в паралель  195 мм2....і це лише тому щоб виконувались умови по вимкненню КЗ...

 

Про здатність кабелю витримувати навантаження я мови не вів....

коли ви на початку рекомендували провід 1 мм2 я ще мовчав (в невеликому гаражі при коротких лініях 1 мм2 повинно хватити для спрацювання автомату) а от коли рекомендували 0,5 мм2 я вже не міг мовчати...я з 96 року головним енергетиком на заводах і підприємствах...це мій "хліб"

 

щодо подвійної ізоляції - це добре..але нас цікавить  перетин струмопровідної жили...0,5 мм2 це шлак і передумова до пожежі...

 

ну і на рахунок автомату в 6А...пересічний споживач купляє такі автомати? не смішіть мої тапки...як правило всі ставлять на 16А а в кращому випадку на 10А...

 

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

А вообще думаю , правильно сделать освещение на потолке типа как временное (если есть возможность) . Потом пользуясь в течении года на практике проверется , где света мало а где он не нужен. Я думаю что только так можно знать что и где и сколько ставить, потому что часто думаешь и делаешь одно а на практике другое.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

А в чем проблема поставить автомат 6А? 

и есть ли разница между поножилой и многожильным кабелем

так и будет делаться

ждем приходов тепла

 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

У меня группа IV  уж лет 20, и те кто с V группой это как правило теоретики, и с железом не работают, а работают только с бумажками, это к тому что дело с железом не имеют и как на практике не знают.

Советы про сечение провода даю в общем, поскольку итоговый вариант что будет стоять у форумчанена я не знаю, но я использую в большинстве 0,5-1мм, автоматы ставлю всегда 6-10А, их даже часто продают дешевле.

У нас в гараже какой сейчас стоит не помню точно, но задуманное на свет ставить 6А, почему сейчас стоять может другой, потому что пока со светом в этом году выясняли где добавить. А в итоге должно быть 0,5мм свет и автомат 6А, розетки 2,5 мм автоматы 16А и 25А.

А по нормальному ставить надо УЗО + защита по перепадам напряжения и будет всё как положено. Чего не делают на производстве и в хрущеках, ибо ток утечки большой.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

1 минуту назад, liob2 сказал:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

А в чем проблема поставить автомат 6А? 

и есть ли разница между поножилой и многожильным кабелем

проблеми нема...тільки так мало хто ставить це раз і подруге:  ви впевнені що і при 6А і кабелі в 0,5 мм2 при КЗ автомат спрацює?..

ймовірність вище ніж при 16А...але я б так  "не грався"....0,5 мм2 це шлак і він нормально не тримає КЗ...різниця в ціні між 0,5 і 1,

5 мм2 в обємах проводки на 1 гараж мізер...

щодо одножильного і багатожильного проводу при однаковому перетині (виробник не занизив) для споживача різниці нема...

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Про 0,5 мм2 я даже речь не поднимал. У меня дома лежит около 70-90 метров моножилы медной где то 1.5 мм2, надо померять.  Его планирую и использовать  на свет. чего добру то пропадать.  я когда то 100 метров брал меньше чем за 300 грн.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Кстати автоматы укр и Китай, срабатывают, и даже с меньшими токами чем должны быть по номиналу и мы их берем и клиенты их ставят. А вот миллеры и разные бренды, не кто не ставит сейчас- дорого, вот они и работают как положено.

У меня лично как не странно всегда и везде ставится на освещение 6-10 А автоматы, хотя все продавцы тыкают 16А и уверяют что только их надо ставить - они не выбивают.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Украина и китай это типо АСКО? Я себе круче чем E-next покупать и не думал. 

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Кстати на производстве и в быту на практике совсем разные вещи.

Если вы на производстве то вы должны знать, что там требуют зубрить и знать тупо по книжке (ПУЭ и др) а на практике всё по другому.

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Только что, vzx сказал:

У меня группа IV  уж лет 20, и те кто с V группой это как правило теоретики, и с железом не работают, а работают только с бумажками, это к тому что дело с железом не имеют и как на практике не знают.

Советы про сечение провода даю в общем, поскольку итоговый вариант что будет стоять у форумчанена я не знаю, но я использую в большинстве 0,5-1мм, автоматы ставлю всегда 6-10А, их даже часто продают дешевле.

У нас в гараже какой сейчас стоит не помню точно, но задуманное на свет ставить 6А, почему сейчас стоять может другой, потому что пока со светом в этом году выясняли где добавить. А в итоге должно быть 0,5мм свет и автомат 6А, розетки 2,5 мм автоматы 16А и 25А.

А по нормальному ставить надо УЗО + защита по перепадам напряжения и будет всё как положено. Чего не делают на производстве и в хрущеках, ибо ток утечки большой.

4 до чи 4 вище?

в мене 5 гр з оперативними правами з 96 року і починав я черговим електриком заводу...спочатку все своїми руцями. ... сьогодні я сам як видаю людям наряди,  так і допускаю, так і сам проводжу всі оперативні переговори і оперативні перемикання...а так да - "чисто теоретик"...просто доки я  своєю "теоритичною" рукою не торкнусь шин 10 кВ  - бригада не приступить до робіт в РУ, в ТП....

 

УЗО захистить лише від "утєчкі" на землю (якщо ми говоримо про чисте УЗО а не диференційний автомат..хоча пересічні громадяни не розуміють різницю між УЗО і дифом..доречі і УЗО і дифи бувають на 30, 100, 300 мА) ..коло "Фаза-ноль"  при КЗ рве лише електромагнітна відсічка або тепловий захист автоматичного вимикача або диф автомату...УЗО від КЗ не спасає...тому в правилах (інструкції) вказується що УЗО ставиться лише разом з автоматичним вимикачем.

 

ну чому ж, навіть в хрущовках і на виробництві УЗО/диф ставлять...в мене в гіпері досить чимало стоїть дифів...особливо в цехах з підвищеною небезпекою....

просто є хрущовки в яких без заміни проводки УЗО/диф не буде тримати (їзоляція слаба)...

 

РКН теж непогана штука..но їх як правило ставлять на компресори і дорогостояще обладнання...а так відпрацьовує на вводі автомат АВР (який звязаний з РКН)...

34 минуты назад, liob2 сказал:

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

Украина и китай это типо АСКО? Я себе круче чем E-next покупать и не думал. 

АСКО і ІЕК - китайські близнюки брати...

E-next -  поляк

будеш брати АСКО - бери серію Super...ті трохи кращі

Посилання на коментар
Поділитися в соціальні мережі:

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...

Важлива інформація

Щоб зробити цей веб-сайт краще, ми розмістили cookies на вашому пристрої. Ви можете змінити свої налаштування cookies, у іншому випадку ми будемо вважати, що ви згодні з цим.