Перейти до змісту

Изменения в законодательстве, касающиеся ОТВЕТСТВЕННОСТИ, РАЗМЕРОВ ШТРАФОВ


Рекомендовані повідомлення

Мигалки для трасс. Умно кстати- ночью видно будет. Для города - не обязательно.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-927235
Поділитись на інші сайти

отмена остановки за отсутствие талона ТО - какраз кстати, ТО нужно проходить, а талонов - нет, с бумажкой, какой-то, будем ездить.

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити код.

- для наших законов это не редкость, руководствуваться нужно тем законом "який має вищу юридичну силу"

тоесть, КУПАП. (Это к передал-предъявил).

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-927349
Поділитись на інші сайти

хтось бачив вже гайців з включеними мигалками?

в п'ятниуцю на Броварській окружній. Зразу подумав супровід, бо їхали перед фурою. а коли фура за мною пішла їх обганяти, доперло

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-928576
Поділитись на інші сайти

Московская трасса, участок от Носовки до Батурина - утюжат по старому на 70 кмч и без мигалок. "Мобильные посты" тоже без иллюминации.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-928826
Поділитись на інші сайти

Сегодня утро, набережная, Днепропетровск. Еду, смотрю впереди непонятки, народ менжуется и пр. Потом выяснилось впереди едет пассат гаишников (правда километров 50-60 в час, т.е. ничего не нарушает, кроме разговора гайца по мобильному) с включенным синим проблесковым. Народ зная ПДД, машину с проблесковым не обгоняет. Итог, все едут, находится храбрец, вырывается вперед - все за ним. За гаишной машиной выстраивается следующая партия авто, опять тянутся. Все было очень нервно и формально гигантское количество водителей стали нарушителями ПДД. Тот вариант когда не согласовываются ведомственные приказы и ПДД, утвержденные постановлением Кабмина.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-928850
Поділитись на інші сайти

Еду, смотрю впереди непонятки, народ менжуется и пр. Потом выяснилось впереди едет пассат гаишников (правда километров 50-60 в час, т.е. ничего не нарушает, кроме разговора гайца по мобильному) с включенным синим проблесковым. Народ зная ПДД, машину с проблесковым не обгоняет.

На самом деле все немного не так :) Народ ПДД как раз не знает :) Я вчера тоже так ехал за гайцами, но поймал себя на мысли, что не помню что по этому поводу говорят ПДД.

3.4. Забороняється здійснювати обгін і випередження транспортних засобів з увімкненими проблисковими маячками синього і червоного або лише червоного кольору та зеленого або синього і зеленого кольору і супроводжуваних ними транспортних засобів (колони), а також рухатися по суміжних смугах із швидкістю колони або займати місце в колоні.

Про просто синий уоминаеться тут и то в контексте дать дорогу

3.2. У разі наближення транспортного засобу з увімкненим синім проблисковим маячком та (або) спеціальним звуковим сигналом водії інших транспортних засобів, які можуть створювати йому перешкоду для руху, зобов'язані дати йому дорогу і забезпечити безперешкодний проїзд зазначеного транспортного засобу (і супроводжуваних ним транспортних засобів).

Единственный скользкий нюанс тут

3.5. Наближаючись до нерухомого транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком синього або синього і червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом (або без увімкненого спеціального звукового сигналу), що стоїть на проїзній частині, водій повинен зупинитися. Продовжувати рух можна лише з дозволу регулювальника, а за його відсутності - іншої особи, яка регулює рух.
Змінено користувачем _Sandra_
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-929111
Поділитись на інші сайти

Пересмотрю вечером! Может быть сам себя обманул тем, что точно помнил про то, что стоящего с синим маячком можно проехать только по отмашке. Бывает и такое. Но ситуация была именно такая как я описывал. Я гаишников обогнал, понимая к чему у них маячок, но то что водители видя мигалку ведут себя на дороге как барашки тоже факт.

Кстати, есть еще и это

14.6. Обгін заборонено:

є) колони транспортних засобів, позаду якої рухається транспортний засіб з увімкненим проблисковим маячком (крім оранжевого).

Здесь цвет не уже уточняется, а разобраться колонна это или нет сразу не всегда возможно.

Змінено користувачем Vitalliy
орфография ))))
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-929126
Поділитись на інші сайти

Сегодня видел Газель стояла с Визиром - на торпеде включили синюю мигалку. А машину поставили так... что мигалку видно только когда проедешь.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-929163
Поділитись на інші сайти

а разобраться колонна это или нет сразу не всегда возможно.

25.1. На кожному транспортному засобі, що рухається в складі

колони, встановлюється розпізнавальний знак "Колона", передбачений

підпунктом "є" пункту 30.3 цих Правил, і вмикається ближнє світло

фар.

Розпізнавальний знак може не встановлюватися, якщо колону

супроводжують оперативні транспортні засоби з увімкненими

червоним, синім і червоним, зеленим або синім і зеленим

проблисковими маячками та (або) спеціальними звуковими сигналами.

опять же, про просто синий, нету.

хотя пункту 3.2 пункт 25.1 суперечить, но повторюсь, в наших зоконах меня это уже не удивляет.

Змінено користувачем YarikYarush
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-929407
Поділитись на інші сайти

  • 1 місяць потому...

Случайно наткнулся, улыбноло :) Это на счет включения мигалок у гайцов

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-958721
Поділитись на інші сайти

Советую посмотреть все ролики данного автора. Смеяться будите до слез

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-959835
Поділитись на інші сайти

Супер! некоторые морды узнаю.

... танцевать будете, не? :)

... а меня Рома зовут! Достаточно?.

Автор молодец, реально на их уровень опускается и утюжит.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-959905
Поділитись на інші сайти

Тоже потратил время на просмотры роликов автора,не пожалел,а главное что без щеголяний знания законов сажал гайцев на задницу.:yes:

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-960043
Поділитись на інші сайти

Да, мне тож многое понравилось. Приятно, что есть люди, занимающие активную гражданскую позицию. Не то что сунуть 20-50-чку гайцу и и быстрее дальше в путь. А не проходит мимо даже там, где его не трогали :) Побольше бы таких вот людей, может бы и гайцы вели себя достойно. В большинстве то роликов (и не только этого автора) хорошо видно, что гайцы в подавляющем большинстве - невоспитанное неграмотное и хамоватое быдло. Есть много законных способов положить борзого водителя лицом на землю, причем сделав это грамотно и в рамках закона. Понятно, что видео с такими действиями в инет редко бы попадало, но я таких не видел вообще никогда :) Это наводит на мысль что такого не бывает в принципе. Так что берите пример и умело воспитывайте :joking:

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-960514
Поділитись на інші сайти

2,7 тис   10

Ездил на Конституцию на Юг, так за 1600 км в обе стороны видел только две стоячие машины ГАИ, без мигалок, но менты были внутри машины, без радара, остановленых машин и прочей гадости, т.е. не ловили. НО достаточно много по трассе ездило машин с мигалками. Кстати хотел идти на обгон через сплошную, морду высунул, вижу в далеке мигалка, морду спрятал :crazy: .

Было далеко, если бы не мигалка, не распознал бы ГАИшнегов и пошел бы на обгон через сплошную со всеми вытекающими. Так что мигалки это плюс :D

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-960541
Поділитись на інші сайти

  • 3 тижня потому...

УВАГА! Зміни набувають чинності з 14 серпня 2011 року. Помилково, частина людей вважає що 13-го, враховуючи в 30-денний термін сам день публігації Закону! Будьте уважні та обережні!

Після бурних обговорень

Будь ласка Увійдіть або Зареєструйтесь щоб побачити посилання.

і , і побажання tango_3 щодо такого "короткого" списку змін і правильних відповідей ДАІ на їх "запитання" та "прохання", вирішив зробити перший крок по створенню такого переліку запитань і відповідей.

Давайте одразу домовимось обійтись без флуду, лінків на ЗМІ з серії ОБСД (одна баба сказала другій). Якщо Ви маєте щзо додати по суті, пишіть, і я додав Ваше повідомлення в перший пост під спойлер. Любителям пофлудити – прошу в теми по лінкам вище, а тут збираємо конструктив.

З 14 серпня 2011 року набирає чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" № 3565-VI від 05.07.2011. деталі в спойлері.

Для початку перерахую основні зміни, що вносить цей Закон:

1. скасування обов'язкового технічного огляду, що "проводився" органами ДАІ раз на два роки, і без талону про його проходження нам загрожував як мінімум штраф.

2. зменшення переліку обов'язкових документів, що мав мати при собі водій. Багато хто охрестив ці зміни "скасуванням довіреностей".

3. покладення відповідальності за технічну справність автомобіля на його власника (зверніть увагу, що на власника, а не водія).

4. визначення вичерпного переліку підстав для зупинки автомобіля

5. встановлення на законодавчому рівні обов'язку працівника ДАІ повідомити причину зупинки.

6. перелік може доповнюватися при розвитку теми.

тепер більш детально. Навожу цитати з закону. оновлене законодавство згодом додам окремим файлом.

1. скасування обов'язкового технічного огляду.

3. У Законі України "Про міліцію" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 4, ст. 20 із наступними змінами:(

1) у пункті 12 частини першої статті 10 слова "проводити державний технічний огляд зареєстрованих транспортних засобів" виключити;

4. У Законі України "Про дорожній рух" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 31, ст. 338; 2002 р., N 26, ст. 176; 2003 р., N 29, ст. 233; 2004 р., N 6, ст. 38; 2005 р., N 1, ст. 1; 2006 р., N 22, ст. 184; 2009 р., N 10 - 11, ст. 137; із змінами, внесеними Законом України від 2 грудня 2010 року N 2756-VI):

3) в абзаці п'ятому частини другої статті 12 слова "державного технічного огляду" замінити словами "обов'язкового технічного контролю";

4) у частині другій статті 16:

в абзаці другому слова "передавати для перевірки посвідчення, реєстраційні та інші документи, що підтверджують право на керування транспортним засобом, а також дорожні (маршрутні) листи і документи на вантаж, що перевозиться (крім власників транспортних засобів, які використовують їх в індивідуальних некомерційних цілях)" замінити словами "пред'являти для перевірки посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб";

абзац сьомий викласти в такій редакції:

"своєчасно подавати транспортний засіб, що підлягає обов'язковому технічному контролю, на такий контроль";

5) у частині першій статті 29 слова "і пройшли державний технічний огляд (за винятком транспортних засобів, що не підлягають огляду)" замінити словами "а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль";

6) статтю 35 викласти в такій редакції:

"Стаття 35. Обов'язковий технічний контроль транспортних засобів

Транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов'язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.

Обов'язковому технічному контролю не підлягають:

1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;

2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.

Обов'язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Порядок проведення обов'язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Обов'язковий технічний контроль транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, здійснюють суб'єкти проведення обов'язкового технічного контролю, які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Перелік обладнання, необхідного для одержання права на здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, а також документів, що подаються суб'єктами проведення обов'язкового технічного контролю для одержання такого права, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Періодичність проходження обов'язкового технічного контролю становить:

для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки;

для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації - щороку;

для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.

На кожний транспортний засіб, що пройшов обов'язковий технічний контроль і визнаний технічно справним, суб'єкт проведення обов'язкового технічного контролю складає протокол перевірки його технічного стану, який видається водію транспортного засобу. У протоколі зазначається строк чергового проходження обов'язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження, встановленої частиною восьмою цієї статті.

Бланк протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу є документом суворого обліку.

Технічний опис та зразок протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу затверджує Кабінет Міністрів України.

Забезпечення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю бланками протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу, а також доступом до загальнодержавної бази даних про результати обов'язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюється на платній основі. Порядок забезпечення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю бланками протоколів, доступом до зазначеної загальнодержавної бази даних та розмір плати за надання таких послуг встановлює Кабінет Міністрів України.

Обов'язковий технічний контроль транспортних засобів, що належать військовим формуванням та органам внутрішніх справ, покладається на ці формування та органи.

Обов'язковий технічний контроль тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Центральний орган виконавчої влади з питань нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі створює і веде реєстр суб'єктів господарювання, які здійснюють обов'язковий технічний контроль тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, а також здійснює державний контроль за додержанням такими суб'єктами вимог законодавства в цій сфері.

На кожний трактор, самохідне шасі, самохідну сільськогосподарську, дорожньо-будівельну і меліоративну машини, одиницю сільськогосподарської техніки, інший механізм, що пройшов обов'язковий технічний контроль і згідно з протоколом перевірки технічного стану визнаний технічно справним, уповноважений суб'єкт господарювання видає протокол перевірки технічного стану транспортного засобу.

Порядок проведення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, зареєстрованих іншими уповноваженими державними органами, затверджує Кабінет Міністрів України за поданням цих органів";

7) у статті 37:

у частині першій слова "а також без талона про проходження державного технічного огляду в установлений строк чи з талоном, що не належить цьому транспортному засобу" замінити словами "а також транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, але не пройшли його";

в абзаці першому частини другої слова "а талон про проходження державного технічного огляду вилучається" виключити;

8) у статті 521:

а) у частині першій:

в абзаці третьому слова "проведення державного технічного огляду транспортних засобів" виключити;

абзац чотирнадцятий викласти в такій редакції:

"ведення реєстру суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю та здійснення державного контролю за додержанням ними вимог законодавства в цій сфері";

після абзацу чотирнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"формування в порядку, що визначає Кабінет Міністрів України, загальнодержавної бази даних про результати обов'язкового технічного контролю транспортних засобів на підставі інформації про результати перевірки технічного стану транспортного засобу, яка надається суб'єктами проведення обов'язкового технічного контролю, та інформації про укладення договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, яка надається страховиками".

У зв'язку з цим абзац п'ятнадцятий вважати абзацом шістнадцятим;

б) у частині другій слова "талон про проходження державного технічного огляду" виключити;

Основні питання і відповіді

1. Найбільш поширеними перший час можуть бути спроби взяти на понт, і питати а де талон ТО, чи авто приватне і не використовується з метою отримання прибутку. Особливо до того часу, доки будуть приведені у відповідність всі підзаконні акти (постанови, накази, інструкції тощо.) Отже, на мою думку необхідно парирувати наступним чином:

- Техогляд скасовано Законом, який набрав чинності 14.08.2011 і відтепер приватний автотранспорт, незалежно від віку не повинен проходити будь-який контроль технічного стану автомобіля та мати підтверджуючі документи про його проходження.

- Авто приватне, я їду (з дружною і дітьми, батьками, друзями і т.д.) додому (на відпочинок, в гості тощо). і взагалі я маю свободу пересування згідно з Конституцією.

- Щодо талону ТО, і що в правилах записано інший перелік документів – відповідаємо, що правила затверджені постановою Кабміну, яка після набрання чинності законом, діє в тій частині, що не суперечить закону.

2. Ситуція. Зупинили, причина зупинки – «наявність ознак, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу». Запитуємо, що за ознаки і що несправне? Адже відповідно до Закону "Працівник підрозділу міліції повинен повідомити водія про причину зупинення транспортного засобу, суть вчиненого правопорушення" Далі діємо в межах ПДР, п. 31

31. ТЕХНІЧНИЙ СТАН ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ТА ЇХ ОБЛАДНАННЯ

31.1. Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації.

31.2. Забороняється експлуатація тролейбусів і трамваїв за наявності будь-якої несправності, зазначеної в правилах технічної експлуатації цих транспортних засобів.

31.3. Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством:

а) у разі їх виготовлення або переобладнання з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху;

б) якщо вони не пройшли державного технічного огляду або не мають талона про його проходження;

в) якщо номерні знаки не відповідають вимогам відповідних стандартів;

г) у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами.

31.4. Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:

31.4.1. Гальмові системи:

а) змінено конструкцію гальмових систем, застосовано гальмову рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника;

б) під час дорожніх випробувань робочої гальмової системи перевищуються такі значення:

Тип транспортного засобу

Гальмовий шлях, м, не більше ніж

Легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажів

14,7

Автобуси

18,3

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 12 т включно

18,3

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 12 т

19,5

Автопоїзди, тягачами яких є легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажу

16,6

Автопоїзди, тягачами яких є вантажні автомобілі

19,5

Двоколісні мотоцикли і мопеди

7,5

Мотоцикли з причепом

8,2

Нормативне значення гальмового шляху для транспортних засобів випуску до 1988 року допускається перевищувати не більше ніж на 10 відсотків значення, поданого в таблиці.

Примітки: 1. Випробування робочої гальмової системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо- або асфальтобетонним покриттям при швидкості транспортного засобу на початок гальмування: 40 км/год. - для автомобілів, автобусів і автопоїздів; 30 км/год. - для мотоциклів, мопедів за методом одноразового впливу на органи керування гальмовою системою. Результати випробування вважаються незадовільними, якщо під час гальмування транспортний засіб розвертається на кут більше 8 градусів або займає смугу руху більше ніж 3,5 м.

2. Гальмовий шлях вимірюється з моменту натискання на гальмову педаль (рукоятку) до повної зупинки транспортного засобу;

в) порушено герметичність гідравлічного гальмового приводу;

г) порушено герметичність пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу, що спричиняє зменшення тиску повітря при непрацюючому двигуні більш як на 0,05 МПа (0,5 кГс/кв. см) за 15 хв. у разі приведення в дію органів керування гальмовою системою;

ґ) не працює манометр пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу;

д) стоянкова гальмова система при відключеному від трансмісії двигуні не забезпечує нерухомий стан:

транспортних засобів з повним навантаженням - на уклоні не менше ніж 16 %;

легкових автомобілів, їхніх модифікацій для перевезення вантажів, а також автобусів у спорядженому стані - на уклоні не менше ніж 23 %;

вантажних автомобілів і автопоїздів у спорядженому стані - на уклоні не менше ніж 31 %;

е) не замикається важіль (рукоятка) стоянкової гальмової системи в робочому положенні;

31.4.2. Рульове керування:

а) сумарний люфт у рульовому керуванні перевищує такі граничні значення:

Тип транспортного засобу

Граничне значення сумарного люфту, град., не більше ніж

Легкові автомобілі та вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 3,5 т

10

Автобуси з дозволеною максимальною масою до 5 т

10

Автобуси з дозволеною максимальною масою понад 5 т

20

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т

20

б) є не передбачені конструкцією відчутні взаємні переміщення деталей і вузлів рульового керування або переміщення їх відносно кузова (шасі, кабіни, рами) транспортного засобу; нарізні з'єднання не затягнуті або надійно не зафіксовані;

в) зіпсований або відсутній передбачений конструкцією підсилювач рульового керування або рульовий демпфер (на мотоциклах);

г) у рульовому керуванні встановлено деталі із слідами залишкової деформації та іншими дефектами, а також застосовано деталі і робочі рідини, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника.

31.4.3. Зовнішні світлові прилади:

а) кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу;

б) порушено регулювання фар;

в) не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла;

г) на світлових приладах немає розсіювачів або використовуються розсіювачі і лампи, що не відповідають типу даного світлового приладу;

ґ) на розсіювачах світлових приладів нанесено тонування або покриття, що зменшує їх прозорість чи світлопропускання.

Примітки: 1. Мотоцикли (мопеди) можуть бути додатково обладнані однією протитуманною фарою, інші механічні транспортні засоби - двома. Протитуманні фари повинні розміщуватися на висоті не менше 250 мм від поверхні дороги (але не вище фар ближнього світла) симетрично до поздовжньої осі транспортного засобу і не далі 400 мм від зовнішнього габариту за шириною.

2. Дозволяється встановлювати на транспортних засобах один або два задні протитуманні ліхтарі червоного кольору на висоті 400 - 1200 мм і не ближче 100 мм до ліхтарів сигналу гальмування.

3. Увімкнення протитуманних фар, задніх протитуманних ліхтарів повинно здійснюватися одночасно з увімкненням габаритних вогнів і освітленням номерного знака (ближнім або дальнім світлом фар).

4. На легковому автомобілі і автобусі дозволяється встановлювати один або два додаткові немиготливі сигнали гальмування червоного кольору на висоті 1150 - 1400 мм від поверхні дороги;

31.4.4. Склоочисники і склообмивачі вітрового скла:

а) не працюють склоочисники;

б) не працюють передбачені конструкцією транспортного засобу склообмивачі;

31.4.5. Колеса і шини:

а) шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т - 1,0 мм, автобусів - 2,0 мм, мотоциклів і мопедів - 0,8 мм.

Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів;

б) шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини;

в) шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу;

г) на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора - для вантажних автомобілів;

ґ) на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) - діагональні;

д) на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях - шини, відновлені за другим класом ремонту;

е) на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту;

є) відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс;

31.4.6. Двигун:

а) вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах або їх димність перевищують установлені стандартами норми;

б) негерметична паливна система;

в) несправна система випускання відпрацьованих газів;

31.4.7. Інші елементи конструкції:

а) немає передбачених конструкцією транспортного засобу стекол, дзеркал заднього виду;

б) не працює звуковий сигнал;

в) встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість.

Примітка. На верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727-88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів;

г) не працюють передбачені конструкцією замки дверей кузова або кабіни, запори бортів вантажної платформи, запори горловин цистерн і паливних баків, механізм регулювання положення сидіння водія, аварійні виходи, пристрої для приведення їх у дію, привід керування дверима, спідометр, тахограф, пристрій для обігрівання і обдування скла;

ґ) зруйновано корінний лист або центральний болт ресори;

д) зіпсовано тягово-зчіпний або опорно-зчіпний пристрій тягача і причіпної ланки у складі автопоїзда, а також передбачені їхньою конструкцією страхувальні троси (ланцюги). Є люфти в з'єднаннях рами мотоцикла з рамою бокового причепа;

е) відсутній передбачений конструкцією бампер або задній захисний пристрій, грязезахисні фартухи і бризковики;

є) відсутні:

медична аптечка з нанесеними на неї відомостями про тип транспортного засобу, для якого вона призначена, - на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі, мікроавтобусі, тролейбусі, автомобілі, що перевозить небезпечний вантаж;

знак аварійної зупинки (миготливий червоний ліхтар), який відповідає вимогам стандарту, - на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі;

на вантажних автомобілях з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т і в автобусах з дозволеною максимальною масою понад 5 т - противідкотні упори (щонайменше два);

проблискові маячки оранжевого кольору на великовагових та великогабаритних транспортних засобах;

(абзац п'ятий підпункту "є" пункту 31.4.7 у редакції

постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2008 р. N 876)

працездатний вогнегасник на легковому, вантажному автомобілі, автобусі.

Примітки: 1. Тип, марка, місця встановлення додаткової кількості вогнегасників, якими обладнуються транспортні засоби, що перевозять радіоактивні та окремі небезпечні вантажі, визначаються умовами безпечного перевезення конкретного небезпечного вантажу.

2. Аптечка, перелік медикаментів якої відповідає ДСТУ 3961-2000 для відповідного типу транспортного засобу, і вогнегасник повинні бути в закріпленому стані у місцях, визначених підприємством-виробником. У разі коли конструкцією транспортного засобу зазначені місця не передбачено, медична аптечка і вогнегасник повинні розташовуватись у легкодоступних місцях.

Тип і кількість вогнегасників повинні відповідати встановленим нормам. Вогнегасники, якими забезпечуються транспортні засоби, повинні бути сертифікованими в Україні відповідно до вимог законодавства;

(пункт 2 примітки підпункту "є" пункту 31.4.7 у редакції

постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 р. N 934)

ж) відсутні ремені безпеки та підголовники в транспортних засобах, де їх установка передбачена конструкцією;

з) ремені безпеки не в робочому стані або мають видимі надриви на лямках;

и) на мотоциклі немає передбачених конструкцією дуг безпеки;

і) на мотоциклах і мопедах немає передбачених конструкцією підніжок, на сідлі - поперечних рукояток для пасажира;

ї) відсутні або несправні фари і задні габаритні ліхтарі транспортного засобу, що перевозить великогабаритний, великоваговий чи небезпечний вантаж, а також проблискові маячки, світлоповертальні елементи, розпізнавальні знаки, передбачені пунктом 30.3 цих Правил.

31.5. У разі виникнення в дорозі несправностей, зазначених у пункті 31.4 цих Правил, водій повинен вжити заходів для їх усунення, а якщо це зробити неможливо - рухатися якомога коротшим шляхом до місця стоянки або ремонту, дотримуючись запобіжних заходів з виконанням вимог пунктів 9.9 і 9.11 цих Правил.

У разі виникнення в дорозі несправностей, зазначених у пункті 31.4.7 ("ї"; "д" - у складі автопоїзда) подальший рух заборонено до їх усунення. Водій несправного транспортного засобу повинен вжити заходів для того, щоб прибрати його за межі проїзної частини дороги.

31.6. Забороняється подальший рух транспортних засобів, у яких:

а) робоча гальмова система чи рульове керування не дають змоги водієві зупинити транспортний засіб або здійснити маневр під час руху з мінімальною швидкістю;

б) у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних ліхтарів;

в) під час дощу або снігопаду не працює склоочисник з боку розміщення керма;

г) зіпсований тягово-зчіпний пристрій автопоїзда.

31.7. Забороняється експлуатація транспортного засобу шляхом доставки його на спеціальний майданчик чи стоянку Державтоінспекції у випадках, передбачених законодавством.

Звичайно, передбачити всі ситуації неможливо, і діяти буде необхідно залежно від ситуації, але якщо несправність дозволяє рух до СТО – наполягаємо на цьому, якщо не дозволяє рух – намагаємось усунути на місці. У будь-якому випадку, наполягаємо на справності авто, відповідності вимогам і нормам, а в разі пропозиції перевірити авто на їхньому стенді – аргументуємо, що ДАІ не має права здійснювати контроль технічного стану авто.

Якщо уважно прочитати ПДР – (спойлер вище) то ніби-то мають право перевірити гальмівну систему, але нехай створять на місці такі умови, як вимагають правила: «Випробування робочої гальмової системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо- або асфальтобетонним покриттям»

3. у вас запитують документи – для початку пред’являємо – тобто показуємо їх так, щоб інспектор міг їх прочитати, не передаючи в руки. Оскільки законом визначено саме таку вимогу – пред’явити, а не передати.

Ось права ДАІ

Цитата з Закону про Міліцію.

21) обмежувати або забороняти у випадках затримання злочинців, при аваріях, інших надзвичайних обставинах, що загрожують життю і здоров'ю людей, рух транспорту і пішоходів на окремих ділянках вулиць і автомобільних доріг; зупиняти транспортні засоби в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою; оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право користування й керування ними, дорожні листи перевіряти у водіїв посвідчення водія та реєстраційний документ на транспортний засібі відповідність вантажів, що перевозяться, товарно-транспортним документам, наявність поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"), а у випадках, передбачених законодавством, ліцензійної картки на транспортний засіб;

організовувати при необхідності медичний огляд водіїв, затримувати, відстороняти від керування транспортними засобами осіб, які перебувають у стані сп'яніння, а також тих, які не мають документів на право керування або користування транспортними засобами, тимчасово вилучати посвідчення водія транспортного засобу, талон про проходження державного технічного огляду та ліцензійну картку на транспортний засіб організовувати у разі необхідності медичний огляд водіїв, затримувати, відстороняти від керування транспортними засобами осіб, які перебувають у стані сп'яніння, а також тих, які не мають посвідчення водія та реєстраційного документа на транспортний засіб, тимчасово вилучати посвідчення водія, ліцензійну картку на транспортний засіб;

використовувати передбачені нормативно-правовими актами технічні засоби, в тому числі засоби фото- і відеоспостереження, для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху, а у випадках, передбачених законом, тимчасово затримувати і доставляти на спеціальні майданчики чи стоянки для зберігання транспортні засоби, експлуатація яких не допускається або забороняється законом;

відвідувати підприємства, установи й організації для виконання контрольних і профілактичних функцій щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

вимагати від фізичних та юридичних осіб усунення порушень правил утримання та експлуатації автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів, у встановленому порядку видавати приписи на усунення виявлених порушень, обмежувати або забороняти проведення ремонтно-будівельних робіт та здійснення інших заходів на автомобільних дорогах, вулицях і залізничних переїздах, якщо при цьому не додержуються вимоги щодо забезпечення громадської безпеки і безпеки дорожнього руху та його учасників;

211) зупиняти транспортні засоби лише в разі: порушення правил дорожнього руху водіями; відсутності номерного знака на транспортному засобі або наявності номерного знака, який не відповідає встановленим вимогам, закріплений у не встановленому для цього місці, закритий іншими предметами чи забруднений, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів; наявності ознак, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу; наявності даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, його водія, пасажирів або вантажу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, злочину чи адміністративного правопорушення; перебування транспортного засобу в розшуку; наявності даних про використання транспортного засобу з протиправною метою; необхідності опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, злочину чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути; необхідності залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції чи як свідка при оформленні протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод; проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, документів на транспортний засіб; виконання рішень про обмеження чи заборону руху, прийнятих уповноваженими на це державними органами; якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху; порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв. Працівник підрозділу міліції повинен повідомити водія про причину зупинення транспортного засобу, суть вчиненого правопорушення

Отже, показуємо права, що це ви, потім документ на автомобіль, і в разі якщо попросять поліс. На питання довіренності та законності керування автомобілем, якщо він не Ваш – «друг дав покататися» (образно). На прохання підтвердження – законом не встановлено необхідності возити будь-які інші документи, крім тих, що я вже вам пред’явив. При цьому зверніть увагу на формулювання закону щодо полісу – перевіряти «наявність поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Скасування довіренностей

Оскільки це питання трошки більш глибоко вивчив і було таке питання - додаю сюда цитату

Доверенность это юридический документ, который даёт право осуществлять различные действия с имуществом от имени владельца. Тоесть покупать, продавать, переоформлять, ремонтировать переделывать и т.д. и т.п.

Данным Законом, который вскоре вступает в силу в Гражданский кодекс (которым регулируются правоотношения по доверенностям) не вносятся.

Посилання ДАІ на те, що "правилами передбачено"

Дана ситуація може зустрічатися періодично, доки КабМін не внесе зміни до правил дорожнього руху. В такій ситуації головним аргументом є те, що Закон має вищу юридичну силу ніж постанова Кабіміну, якою заверджено ПДР. Тому на всі закиди щодо правил відповідаємо, що "законом визначено ..." "законом встановлено..." і т.д. А ПДР діятимуть до внесення змін в тій частині, що не суперечить закону.

Ось такий початок від мене. Якщо є що додати по суті, в аналогічному стилі – пишіть. І ще раз прошу – без флуду. Дякувати, розповідати про корисність теми теж нетреба. Дякую.

Якщо матиму що додати – додам.

Змінено користувачем catkiev
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-975496
Поділитись на інші сайти

"3. покладення відповідальності за технічну справність автомобіля на його власника (зверніть увагу, що на власника, а не водія)."

Не нашел я в Законе, чтобы ответственность за техническую исправность автомобиля, была возложена на владельца автомобиля.

Змінено користувачем Vitalliy
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-975712
Поділитись на інші сайти

Anatolij, цитата за закону, що вносить зміни:

2) абзац другий статті 10 після слова "утримання" доповнити словами "у справному технічному стані";

абзац у новій редакції:

Стаття 10. Компетенція власників транспортних засобів

До компетенції власників транспортних засобів належить:

здійснення заходів щодо розвитку, експлуатації та утримання у справному технічному стані транспортних засобів;

якщо не відповідальність, то обов'язок. а відповідальність вже по кодексу...

p.s. закон про дорожній рух

Змінено користувачем catkiev
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-975850
Поділитись на інші сайти

якщо не відповідальність, то обов'язок. а відповідальність вже по кодексу...

Всеравно это не принципиально. Ответственность всеравно на водителе

Стаття 121. Порушення водієм правил керування транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами

Керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою - третьою цієї статті, - тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п'яти до десяти діб.

И еще обращаю внимание на выделенное курсивом. Тот огромный перечень неисправностей и не соответсвтвий, что описан в ПДД - это перечень, при котором как раз и запрещается эксплуатация ТЗ. Не смотря на то, что в правилах написано, что можно ехать дальше с включенной аварийкой. Если следовать букве закона, то водителя должны уже вздрючить за докатку, не горящий габарит, не те лампочки в фарах и если до гаража встретить не один гаец, то можно и без прав остаться... Интересно как должна правильно действовать эта норма.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976029
Поділитись на інші сайти

_Sandra_, спасибо за дополнение

и если до гаража встретить не один гаец, то можно и без прав остаться... Интересно как должна правильно действовать эта норма.

моё мнение такое, что если вздрючили - у тебя на руках протокол и постановление. а дважды за одно нарушение ИМХО не штрафуют. вот есть штраф, с соблюением правил двигаюсь на ремонт.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976036
Поділитись на інші сайти

Есть несколько версий этого варианта. :rolleyes: Это одно и тоже длящееся нарушение и что если тебя уже раз оштрафовали, то ты не можешь быть наказан за одно и тоже несколько раз. Теперь версия гаишников - если тебя оштрафовали то ты с протоколом и постановой можешь ездить аж целый день. Второй гаишник был щедрее сказал 10 дней (как-то связал со сроками на обжалование). Третий - месяц (типа общий срок на устранение нарушений предусмотренный законодательством). История абсолютно реальная. Как-то лет 10 назад разбирали особенности привлечения админоветственности с гайцами.

Как правильно даже не скажу.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976069
Поділитись на інші сайти

Это я к тому, что нужно находить правовое поле, как бороться с гайцами. Неработающий габарит или фара, например - это уже повод получить штраф, если даже устранить неисправность при гайце (фара не горит - машина едет, ты управляешь машиной. Гаец останавливает тебя ссылаясь на то, что есть техническая неисправность в соответсвии с которой эксплуатация ТЗ запрещена. Выписывает протокол за нарушение п. 31.4.3.а) в соответствии со ст.. 121 и все, крыть то нечем!!! буква закона соблюдена от а до я, как говориться...). И уже всеравно, что ты поставил новую лампочку... Меня такое положение дел немного не устраивает :)

Змінено користувачем _Sandra_
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976087
Поділитись на інші сайти

А если такой случай - машина ездит например с разбитой задней фарой, бампер нет, ну и так далее, после дтп и ждем суда или когда в СК деньги появятся по возмещению по страховке на ремонт. Как тогда действовать и чем оперировать?

Ведь текучий состояние авто спровоцировал не сам водитель. Я так утрировано, но мысль наверно понятна.

Змінено користувачем Andrju
Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976194
Поділитись на інші сайти

А если такой случай - машина ездит например с разбитой задней фарой, бампер нет, ну и так далее, после дтп и ждем суда или когда в СК деньги появятся по возмещению по страховке на ремонт. Как тогда действовать и чем оперировать?

По нашему законодательству на такой машине ездить нельзя. И точка! Сначала штраф, потом лишение права управления (или в обезьянник на 10 суток :) )

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976294
Поділитись на інші сайти

абзац у новій редакції:

Стаття 10. Компетенція власників транспортних засобів

До компетенції власників транспортних засобів належить:

здійснення заходів щодо розвитку, експлуатації та утримання у справному технічному стані транспортних засобів;

якщо не відповідальність, то обов'язок. а відповідальність вже по кодексу...

p.s. закон про дорожній рух

Ну не несет ответственности владелец транспортного средства (если он не водитель) за то, что его неисправным ТС управляет другой водитель. Ответственность за это на водителе. Об этом уже сказал _Sandra_.

Посилання на коментар
https://lanos.com.ua/topic/70665-izmeneniya-v-zakonodatelstve-kasayuschiesya-otvetstvennosti-razmerov-shtrafov/page/47/#findComment-976546
Поділитись на інші сайти

Гість
Ця тема закрита для опублікування відповідей.
×
×
  • Створити...

Важлива інформація

Ми розмістили cookie-файлы на ваш пристрій, щоб допомогти зробити цей сайт кращим. Ви можете змінити налаштування cookie-файлів, або продовжити без зміни налаштувань.